"Pojkvännen som ljuger"

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja.. Och detta kommer bli långt känner jag, men jag försöker korta ner det så mycket som möjligt..

Jag och min kompis sen barnsben blev tillsammans 2007 och var tillsammans i 1,5 år. Vi gjorde allt tillsammans, jag fick många nya erfarenheter och nya goda vänner på köpet och vi bråkade nästan aldrig, förutom ett par enstaka gånger då vi inte pratade alls på några dagar och sen lämnade det. När det väl tog slut hade vi inte kontakt på ett tag men sen tog vi upp kontakten igen efter ett par månader. Från början var det oskyldigt, med någon fika då och då eller en filmkväll osv. Sen gick det över till något som mer och mer liknade ett förhållande igen.. Fick veta att han under den tiden träffade andra då och då, inte sex, men liksom träffade andra "en första gång" eller vad man ska säga och sedan inget mer. Tog inte det på så stort allvar och trodde nästan ändå att vi bara skulle vara vänner..

Sen träffade han en tjej, kan kalla henne Lisa, och de började träffas ofta. Hon träffade hans föräldrar och han träffade hennes, de sov över hos varandra och ni förstår ju säkert resten. Sen helt plöstligt fick jag ett samtal där han "erkände" vad han gjort och var ledsen och saknade mig. Då var han bortrest och när han kom hem var det som att han aldrig sagt allt det där. Allt fortsatte som vanligt bortsett från att "Lisa" var ute ur bilden. Sen gick det några månader och sen visade det sig att han ljugit för mig en gång för att träffa en tjej som han tydligen pratat med i ett år eller vad det var.. Då blev det "seriöst" på samma sätt som med "Lisa" och jag blev väldigt besviken och visade det för honom varpå vi blev osams och slutade prata. Under tiden mer eller mindre bodde hon hos honom har jag fått veta i efterhand. Sen blev det som med förra tjejen, han saknade mig och ville ha kvar mig som en vän och saknade att prata med mig. Vi började träffas igen, ha sex och sen skulle han flytta. Långt.. Sov hos honom några nätter till dagen han for och sen dess har han skickat sms och ringt gulliga samtal och berättat hur svårt det är för honom att beskriva sina känslor för mig. Att han älskar mig överallt annat och att han skulle dö om jag lämnade honom osv osv osv..

Träffade honom en gång och då var vi mer eller mindre tillsammans. Inget uttalat, men vi bodde tillsammans och gjorde allting tillsammans.
Sen for han igen och Saknade mig, älskade mig, jag var hans prinsessa en månad ungefär och sen blev han totalt förändrad. Har aldrig varit med om detta med honom förut. Men han går aldrig att få tag på, ljuger, "vet ingenting" ´, hör aldrig av sig och då man själv får tag på honom så är han alltid upptagen. är en tjej han Alltid är med men han säger att det inte är något mellan dom.

Vet inte vad jag ska tro längre. Vill verkligen ha kvar honom som vän för han är den enda jag kan vara mig själv med.. Jag älskar honom verkligen, fastän han betett sig som ett svin ibland, och jag har betett mig likadant, men inte som nu. Jag skulle aldrig att ha hjärta till att såra någon som han har sårat mig nu. Jag vet inte om han gör det med flit. Eller om han verkligen inte vet nånting, har tid att höra av sig eller är upptagen jämt. Och tjejen kanske bara är en vän. Men vad vet jag? Känns som jag skulle kunna vända mig själv ut och in. Tänker alldeles för mycket och vill bara veta, men kan inte fråga.

Är det någon som varit med om samma sak som jag går igenom? Eller kanske går igenom det just nu? Skulle verkligen behöva nåt råd om hur jag ska göra. Har gått in i en ond spiral där ont leder till ont och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den. HJÄLP!

Kommentarer
Postat av: cilla

Att du har lagt ned så mycket tid på er relation och ni känner varandra så bra vore väldigt ledsamt tat kasta bort. tänk efter om du kan umgås med honom bara som vän. för merän så tycker jag verkligen inte han förtjänar av dig. han älskar dig säkert. jättejättemycket men han har problem med att vara trogen och ärlig så att ha en kärleksrelation med honom komer inte gå bra, som läget är nu. du litar ju inte så honom och att oroa sig för att han är otrogen sliter fruktansvärt på ett förhållande

2009-04-26 @ 22:31:36
Postat av: Lappvanten

Efter allt han har gjort, ljugit, bedragit och varit allmänt konstig så tycker inte jag att han är värd din tid, din uppmärksamhet och din omtanke.

Han verkar ha problem, djupa problem som du aldrig någonsin kommer att kunna ändra på eller hjälpa honom med.

Min kompis har varit i exakt samma sits som du, hon har verkligen försökt vara hans vän, hans flickvän, hans stöd under flera år. Och allt detta till ingen nytta.

Jag tror, rent krasst, att han utnyttjar dig och din godhet. Inte för att vara elak utan för att han vet att han alltid hittar lugn och får uppmärksamhet hos dig, oavsett vad han hittar på.



Jag tycker att du ska fråga dig vilket värde du vill sätta på dig själv. Vill du verkligen ha en människa i ditt liv som suger must och kraft och sällan ger något tillbaka?

Vill du verkligen slösa bort de få år som livet verkligen är på någon som inte uppskattar dig Fina ord kan alla haspla ur sig, och jag tror att du lever på de stunder

som han är ”den där fina killen som du egentligen vet att han är”. Öppna ögonen! Hade han varit fin och god hade han förstått när han gått för långt.

Alla människor kan begå misstag, men när misstagen upprepas och blir normaliteter är det dags att bryta.



Det är dags att du vaknar upp och ställer krav. Kan han inte befinna sig i din närhet utan att spela på dina känslor, utan att vara schysst och fair så tycker jag att du ska gå.

Men det valet är helt upp till dig och hur du väljer att leva ditt liv.

2009-04-29 @ 15:22:35
Postat av: Josse

Människor som får dig att känna dig osäker och orolig förtjänar inte din tid, kärlek eller vänskap. Det låter väldigt hårt och är såklart tråkigt, men jag tycker att du ska säga upp kontakten med honom. Lättare sagt än gjort, men det är det som är mest sunt tror jag. Förhoppningsvis kan du hitta nya, bättre, vänner och kärlekar som du också kan vara dig själv inför.

2009-05-13 @ 11:19:56
Postat av: jonas

lämna honom för i helvette

2009-09-02 @ 17:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0