"The smoker"

Jag röker, vilket kanske inte låter så illa. Det är inte knark, utan helt vanliga cigaretter.
Sånt som alla gör
Det är inget jag gör varje dag men då jag gör det blir det gärna flera på raken.
Ingen i min familj vet om detta, det skulle aldrig falla mig in att berätta det för dem.
Jag skäms för mycket för det.

Den stora saken är att många i min släkt/omkrets har fått sjukdomar relaterade till rökning, eller cancer för den delen.
Jag har till och med sett min älskade morfar sluta att leva på grund av att hans lungor förstörts av rökning.
Och även fast detta borde vara nog skrämmande för att få mig att sluta så tänker jag: Det händer inte mig.

/The smoker

Kommentarer
Postat av: Anonym

En granne till mig förlorade sin dotter i lungcancer för två år sedan, hon blev bara 17 år. Han går till hennes grav minst en gång i veckan.



Tycker du borde gå till en läkare och höra med dem om hur stor risken är för dig att få cancer. Det är bättre att du slutar innan det drabbar dig även om chansen finns att det inte drabbar dig alls. För om du får cancer så påverkar det inte bara dig utan alla i din omgivning med.

2009-04-24 @ 14:08:46
Postat av: Sara

Där har du fel "Smoker", Nicotin är en drog ! Just so you know.

2009-04-24 @ 22:54:13
URL: http://dox.blogg.se/
Postat av: Cajsus

röker du inte dagligen kan du lika gärna sluta direkt, innan du är beroende!

2009-05-12 @ 16:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0