"Era vänner är det bästa ni har"

När jag gick i 8:an så fick jag en kompis, hon gick då i 7:an. Hon var verkligen jätte snäll och vi blev bästisar. Vi hade jätte kul tillsammans och vi hade samma humorVi gjorde allt tillsammans, och vi ställe ALLTID upp för varandra, vi blev ovänner lite tittsomtätt, men det ordnade sig alltid, jag gjorde allt för att lösa konflikten och jag gjorde allt för henne, när hon var ledsen så åkte jag hem till henne för att trösta henne, dessutom var det sent på kvällen och det var en bit och cykla.. I höstas när jag började på gymnasium så visste jag att man kan lätt tappa taget om varandra, men vi lovade och tummade på att vi skulle alltid vara vänner. Men sedan började hon strunta i mig och sedan fick jag ett mejl av henne att jag inte vara ngn bra kompis och att jag inte gjorde ngt bra för henne.. Jag kände mej så jäkla världelös kompis!


Dessutom så hade jag en barndoms kompis, vi har känt varandra i 14-16 år. Men efter några veckor sedan det hände med min andra kompis så ville min barndomskompis också inte vara vän med mej. Hon sa till mig att man inte kan känna varandra 1000 år. Och att hon kände sig tvingad att vara vän med mej. Hon hade lagt en bild på bilddagboken på mig och hon och skrev att " du kommer att bli ledsen, det är så här att jag inte vill vara kompis med dig längre och blablabla".
Jag hade gjort så mkt för henne också, hon har fått sova hos mej på en vardag när hon hade det jobbigt där hemma, gjorde allt för henne!
Då kände jag mej ännu mer världelös, och visste inte tillslut hur jag skulle vara som vän. Konstigaste är att min gamla barndomskompis och hon andra tjejen är kompisar nu. Så jag tror faktiskt att hon låg bakom detta!


Kom ihåg.. Ta vara på era vänner, dom är det bästa ni har!
/ Anonym

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh.. fifan. Om man ska "göra slut" med en kompis så kan man iaf göra det IRL.. Dom hade defenitift ngt lurt tillsammans..

2009-04-18 @ 12:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0