"Mitt val"

jag har aldrig haft någon "riktig" vän i hela mitt liv, för ett tag sedan bytte jag klass efter att ha varit "kompis" med några som inte alls brydde sig om mig, jag började först vara med några personer som jag trodde var "bra" men sedan så klickade jag liksom inte med de, ni vet?
och efter det sökte jag vidare i klassen och började till slut vara med några som jag klickade med och jag gillade de och de hade roligt med mig, ringde till mig mm jag hade aldrig blivit behandlad så förut, och efter en termin, så började en tjej i min parallelklass att bråka med de 2st hon bara var med, och min bästa kompis i klassen var kusin med henne, så hon fick byta klass till våran, alla som jag var med i klassen kände henne, och jag hade själv varit kompis med henne från 1:an till 4:an och jag började vara med henne igen, men efter en tid så var jag som besatt i henne, och hon var nästan bara med mig, och jag var nästan bara med henne, men jag började i alla fall småbråka med henne då och då, och efter ett halvår så bråkade jag stort med henne, i alla andra bråk fick jag säga förlåt till henne, men nu skulle inte jag göra det, för att: jag kunde inte säga förlåt till en som hade stött ut mig när vi var på ett läger, och då var det, jag och de 2st tjejer hon hade bråkat med, men ena hade hon blivit vän med igen, på 15min blev hon och den andra tjejen kompisar igen efter att bråkat ett halvår, och jag blev liksom lite utsött,
när vi kom hem sa jag vad jag kände och de 2st hon hade bråkat med sa förlåt till mig, men den tjej som jag var med så mycket, och som jag hade förlitat mig på, kunde inte ens säga förlåt, och när vi kom hem så vände hon alla mot mig.
nu är den enda "vän" jag har kvar en tjej som är med oss båda, och de som jag blivit vän med innan den tjejen som jag bråkat med, den ena var ju kusin med henne, och de andra kände kanske lite mera för henne än för mig, för ni ska veta att om man är med denna tjej så älskar man verkligen att vara med henne och är som bunden, men alla vände sig imot mig, och jag frågade henne om vi inte kunde bli vänner igen men hon ville inte ha med mig att göra längre.

min slutsats: jag skulle ALDRIG ha blivit kompis med henne, jag tyckte först att hon förstörde mitt liv, men nu har jag insett att det var mitt val att bli vän med henne, jag är ledsen åt mig själv för att jag valde fel väg...

Kommentarer
Postat av: sandra

hoppas du hittar en bra vän

2009-04-17 @ 16:17:44
URL: http://ssandreaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0