"Gett jobbet till en kompis"

Den här bikten kom in för flera månader sen men har tydligen inte kommit upp så att jag har sett den. Ber hemskt mycket om ursäkt!


Förra veckan var jag jätteglad, nervös men jätteglad. Har för första gången fått i uppgift att vara lokal projektledare. Alltså inte så som i skola utan riktigt med lön och allt. Skitkul men nervöst för jag har aldrig haft så mycket ansvar tidigare.

De uppgifter som jag har just nu är att hitta och ringa folk som kan vara med och hjälpa till i projektet. Där skulle jag bl a ha en som var bra på att rita. Det som skulle ritas var till vår detalj plan. Frågade min syster först men hon tyckte att det var för detaljerat för hennes sak. Jag vet att hon är skitduktig på att rita så jag försökte övertala henne. Och pappa la sig också i och tyckte att hon kunde. Men hon tyckte att jag kunde fråga min bästa vän istället för hon är lika bra. Så jag och min syster kom överens om att ifall min vän inte ville så skulle hon ta det.

Men pappa tyckte inte alls om iden att min vän skulle få uppgiften. Av någon anledning så gillar han inte henne, vilket sårar mig då hon varit min vän i över 15år. Han mena på att hon inte gjort något sådant för mig och tyckte att jag själv kunde ta på mig uppgiften att rita. Grejen är bara att jag inte alls är så bra på att rita. Jag är nöjd med att vara projektledare. Han tycker nu att jag kastar bort ett jobb för att jag ger det till min vän.

Min vän har ställt upp för mig mer än vad han kan ana. Hon har ju inte gett mig något sånt här jobb, men det är för att hon inte har den turen att få såna möjligheter. Så jag gav henne uppgiften ändå, vilket hon såklart blev jätteglad för.

Men pappa är nu skitsur på mig för att jag gjort så. Så vi grälade riktigt ordentligt i morse och nu orkar jag inte längre prata med honom. Och jag är så himla förvirrad för jag vet inte om jag gjort rätt eller fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0